Είσοδος μελών

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να συνδεθείτε στην περιοχή μελών.

Στον πυρήνα του παιδαγωγικού έργου του σχολείου βρίσκονται και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα πλαισιώνουν τα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος και δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να προσεγγίσουν διαφορετικές έννοιες και γνωστικά αντικείμενα μέσα από διαθεματικές βιωματικές δραστηριότητες.

«Φιλικά Μαθηματικά»

Το πρόγραμμα «Φιλικά Μαθηματικά» πραγματοποιείται σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού και είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τον ρυθμό όλων των μαθητών και μαθητριών μας. Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να καταφέρουν να σκέφτονται μόνοι τους, να επιλύουν προβλήματα, να χειρίζονται με ασφάλεια, και όχι με φόβο, τις προκλήσεις που δίνονται.

Η ύλη και το υλικό μας έχει οργανωθεί έτσι, ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν να σκέφτονται με λογικό τρόπο, να κατανοούν τις έννοιες, να τις συνδέουν σε μια αδιάσπαστη λογική αλυσίδα, και να μιλούν τη γλώσσα των Μαθηματικών. Τα ερεθίσματα για τη διδασκαλία μιας έννοιας δίνονται βιωματικά, με καταστάσεις από την καθημερινή ζωή τους. Παράλληλα,  μέσα από κατάλληλο, ειδικά διαμορφωμένο υλικό και ερωτήματα, τα παιδιά οδηγούνται σε συμπεράσματα και γενικεύσεις, κατανοούν τις μαθηματικές έννοιες και τις πρακτικές τους εφαρμογές και, κυρίως, αναπτύσσουν θετική στάση απέναντι στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών.

Tο πρόγραμμα «Φιλικά Μαθηματικά» ξεκίνησε το 2012, με επιστημονική επίβλεψη στον σχεδιασμό και την αρχική υλοποίηση από τον κ. Δημήτρη Χασάπη, Καθηγητή στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, και συνεχίζεται ως σήμερα.

«Χρονοδιαδρομές»

Οι «Χρονοδιαδρομές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα - διαδρομή στον χρόνο και στον χώρο. Τα παιδιά της Δ' δημοτικού εξερευνούν τη γειτονιά του σχολείου, την Πλάκα. Καταγράφουν με λέξεις και σκίτσα ίχνη παλιότερων εποχών, τα οποία συνυπάρχουν με την σύγχρονη καθημερινότητα, παρατηρούν, υποθέτουν και ανακαλύπτουν.

Στο μάθημα τα παιδιά βγαίνουν έξω από το σχολείο σε μικρές ομάδες οι οποίες συναντιούνται στην τάξη για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Κάθε μάθημα κρύβει εκπλήξεις και γνωριμίες, που συχνά δεν είναι προγραμματισμένες και που εμπλουτίζουν την επιτόπια έρευνα του προγράμματος.

Το πρόγραμμα «Χρονοδιαδρομές» πραγματοποιείται συνεχόμενα από τη σχολική χρονιά 2011-12.

Τα Μυστικά του Κήπου

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα Μυστικά του Κήπου» τα παιδιά της Γ' δημοτικού εξερεύνησαν τον Εθνικό Κήπο, μέσα από ένα παιχνίδι θησαυρού.

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν τα παιδιά να παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον του κήπου και τα τοπόσημά του, να προσεγγίσουν το τοπίο με όλες τους τις αισθήσεις και να παρατηρήσουν τα σημάδια που αφήνει το πέρασμα του χρόνου και η αλλαγή των εποχών.

Κατά τη διάρκεια των περιηγήσεών τους τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια προσανατολισμού, μέτρησαν ύψη δέντρων και διαμέτρους κορμών, γνώρισαν τα φυτά και τους μύθους που τα περιβάλλουν και συνέλεξαν καρπούς και φύλλα. Τα «πορίσματα» της έρευνάς τους μετατράπηκαν σε ποιήματα, χάρτες, επιτραπέζια παιχνίδια και ζωγραφιές, καθώς και σε μια ξεχωριστή ξενάγηση στον Εθνικό Κήπο για τους γονείς τους!

Το πρόγραμμα «Τα Μυστικά του Κήπου» πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2017-18.

Το Χτες και το Σήμερα σε μια Καστροπολιτεία

Τα παιδιά της Ε’ δημοτικού είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την έννοια του ιστορικού, κυρίως, χρόνου μέσα από το διαθεματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Χτες και το Σήμερα σε μια Καστροπολιτεία».

Το πρόγραμμα διήρκεσε τέσσερις μήνες και είχε στόχο την κατανόηση των αλλαγών που φέρνει το πέρασμα του χρόνου στους τόπους και στις συνήθειες των ανθρώπων. Η προσέγγιση και επεξεργασία του θέματος πλαισιώθηκε από τα μαθήματα της Γλώσσας, της Ιστορίας, της Γεωγραφίας, των Εικαστικών, της Διερεύνησης και των Μαθηματικών. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μια τριήμερη εξόρμηση στον Μυστρά, όπου τα παιδιά πραγματοποίησαν έρευνα πεδίου, αναζήτησαν ίχνη του χτες και του σήμερα στο χωριό του Μυστρά, έκαναν θεατρική αναπαράσταση ιστορικών γεγονότων, επισκέφθηκαν το Μουσείο Ελιάς και Λαδιού στη Σπάρτη και έπαιξαν στο πάρκο Γουδέ.  

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Χτες και το Σήμερα σε μια Καστροπολιτεία» πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2017-18.

Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου

Η Στ’ δημοτικού, με αφόρμηση την ανάγνωση και επεξεργασία του βιβλίου «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου», έκανε μια «βουτιά» στην ιστορία της Ελλάδας την περίοδο του Μεσοπολέμου και του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.

Στο πλαίσιο της ενασχόλησής τους με αυτή την ιστορική περίοδο, πραγματοποιήθηκε ένας ιστορικός περίπατος στο κέντρο της Αθήνας, κατά τον οποίο τα παιδιά ακολούθησαν τα χνάρια του Πέτρου και αναζήτησαν τα ιστορικά υπολείμματα της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου στη γειτονιά τους. Στη συνέχεια, δημιούργησαν έναν χάρτη, στον οποίο αποτυπώθηκε η διαδρομή τους -η διαδρομή του Πέτρου - και τα ξεχωριστά τοπόσημα σε αυτή. Αφού παρακολούθησαν ένα ντοκυμαντέρ για τη ζωή της συγγραφέα του βιβλίου, Άλκης Ζέη, της παρέδωσαν έναν φάκελο με γράμματά τους προς αυτή και την προσκάλεσαν στο σχολείο.

Και πράγματι, τον Φλεβάρη του 2018, η Άλκη Ζέη επισκέφθηκε το σχολείο, συζήτησε με τα παιδιά της έκτης τάξης για τη ζωή, το έργο της και… τον Πέτρο, και ξεναγήθηκε στην έκθεση με τα έργα και τις εργασίες που τα παιδιά είχαν πραγματοποιήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Το πρόγραμμα «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου» πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2017-18.

«…οικογενειακά…»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «…οικογενειακά…» απευθύνεται στα παιδιά της Δ' δημοτικού και επεξεργάζεται το θέμα της οικογένειας, επιχειρώντας να προσεγγίσει διαφορετικές οπτικές της έννοιας.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να γνωριστούν καλύτερα, να ερευνήσουν, να συνεργαστούν και, παράλληλα, να καλλιεργήσουν τον σεβασμό και την αποδοχή του άλλου σε ένα πλαίσιο συλλογικότητας.

Η διερεύνηση της έννοιας οικογένεια πραγματοποιείται διαθεματικά μέσα από ατομικές και ομαδικές δράσεις και πλαισιώνεται από τα μαθήματα των Εικαστικών, της Μουσικής και των Ελληνικών, καθώς, επίσης, και από τα εργαστήρια της Κινούμενης Εικόνας και της Φωτογραφίας, τα οποία λειτουργούν στο πλαίσιο των Κύκλων. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά, χρησιμοποιώντας διαδικασίες έρευνας, ανακαλύπτουν σταδιακά την ξεχωριστή πορεία του καθενός.

Το πρόγραμμα «…οικογενειακά…» πραγματοποιήθηκε στο σχολείο από τη σχολική χρονιά 2009-10 μέχρι τη σχολική χρονιά 2017-18.